Powered By Blogger

onsdag 6 januari 2016

Polarexpedition

17 minusgrader och lätt snöfall. Orka. Jag åker till jobbet klädd i tjockaste dunjackan, skidvantar och långkalsonger. Mer klädd för en polarexpedition än en dag i statens tjänst. Innan jag har kommit till Centralstationen har tårna transformerats till djupfrysta fiskpinnar, som troligtvis tinar lagom till lunch. Uppfriskande. Alltså, jag är inte bygd för denna arktiska kyla. Ge mig 22 plusgrader och lätt sommarbris. 

Och när hunden, som ändå är en sibirisk laika med universums tjockaste päls, kollar på mig som om jag vore dum i huvudet när jag föreslår en promenad, då vet man att det satan är för kallt. 

Torsdag idag alltså. Konstig vecka det här. Kändes som söndag igår. Helg imorgon? Kan i och för sig leva med det. 

En halv bäver på skallen. Eller nåt annat odefinierat djur med fet päls.

Hänger helst i soffan. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar