Powered By Blogger

tisdag 19 januari 2016

Guldbagge?

Stockholm idag och jobbuppdrag på
SVT. 

Jesus Christ, det är svettigt värre att bli placerad i värsta megastarka strålkastarljuset med kameramän som ger snabba instruktioner, mikrofoner högt och lågt och proffspuder i fejset. Inget man gör varje dag liksom.. 

Jag ställde en försiktig fråga om dom möjligen kunde trolla bort min brutala utväxt och fixa frillan lite snyggt innan kameran började rulla, men det var tyvärr inte möjligt. Synd. Riktigt synd. Mitt hår är ett sorgligt kapitel. Inte alls tv-mässigt faktiskt. Måste ringa min frisör. Nu. 

Nåväl. Intervjun gick bra. Jag kommer nog inte få en guldbagge för min insats, men tv-folket verkade iallafall tycka att jag svarade hyfsat koncist och korrekt på deras frågor. Nästan två timmar inspelning ska nu bantas ner till en kvart innan det är klart. Och nån gång i vår ska det tydligen sändas. Schpännnande värre. 

I övrigt en del kändisspotting i korridorerna: jag såg bl.a.. Bolibompa-Draken och han den gråsprängda från Kobra. Stort! 

Och att agera framför kameran tar på krafterna -jag är helt urlakad. Over and out. 





1 kommentar:

  1. Weeeeiii vad cool! Du måste säga till när det ska visas så vi kan titta!! hurra hurra hurra! kram Mary

    SvaraRadera