Powered By Blogger

fredag 29 januari 2016

Sockerjakt

Hello. It's me. 

Alltså, det är ju inte så att blogglusten är brutal när man ligger inne och tittar hemmets fyra väggar och en och annan värdelös repris av "Lyxfällan" och "Djursjukhuset". Livet blir lite fattigt. Och händelselöst. 

Den matta och trötta känslan hänger sig envist kvar i min kropp, även om jag är klart bättre. Men hundra procent och sugen på att springa ett maraton? Nä. Inte alls. Jävla skitinfluensa. 

Störst idag? Maja har haft besök av en tandläkare i skolan och har nu förbjudit lillasystern att dricka mjölk, äta frukt och dricka juice. Lillasyrran är skitsur och kontrar med att skelettet faktiskt blir starkt av mjölk. 

Maja svarar med upprörd och hög röst: "Men Moa, fattar du inte? Tänderna DÖR av mjölk. Du får dricka vatten och äta kött." 

Måste varit en hardcore-tandläkare som besökte förskoleklassen och satte skräck i dom små liven. Och jag kommer  få trycka i mig mitt smågodis i garaget framöver... Sockerpolisen på Skogsgatan 18 ser allt. 

Mjölk? Sök Tara. Sök! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar