Powered By Blogger

tisdag 12 januari 2016

Kaskad

En kväll för mig själv i soffan med en iskall 1,5 liters Cola zero som enda sällskap och master över fjärrkontrollen. Fina grejer. Mannen jagar vildsvin. Barnen i säng tidigt. Och allt är frid, fröjd och harmoni. Trodde jag ja. 

Precis när jag ska sjunka ner i soffan och ratta in nåt lättsmält på tv:n, typ Ullared, hör jag en liten röst ropa "mamma, jag mår illa. Jätteilla". Jag hann springa ut i köket, hämta största degbunken och precis fånga upp veckans kaskadspya innan sovrummet sprutlackerades. 

Stackars liten. Kräkas är hemskt. Min tappra dotter torkade sig om munnen, tog en klunk vatten och lät meddela: "det känns bättre nu mamma, jag åt nog för många fiskpinnar". Hon är ingen drama queen hon! 

VAB och VOB -hej gamla vän! Nu ses vi igen. För många fiskpinnar eller vinterkräksjuka. Det återstår att se. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar