Powered By Blogger

söndag 17 januari 2016

Sportigt värre

Hej livet. Jag skriver till dig för att berätta att det är lite för få timmar på dygnet nu. Jag hinner inte med allt jag vill. Och jag hinner definitivt inte med allt jag inte vill, typ rensa på barnens rum, skura köksgolvet och packa inför veckans jobbresor. Ekvationen går inte ihop.

Det viktigaste från dagen är iallafall att Maja inledde sig handbollskarriär i RP. Klockan 10.00 stod vi redo på första träningen ever och hon var grymt duktig. Herregud, jag kommer bli en sån där sportmorsa som står och vrålar vid sidan av plan och gråter när dom vinner en match mot Skäggetorpsskolan. Jag fick liksom puls idag när dom lekte "vem är rädd för RP-trollet" och övade skott på tränaren. 

Annars har vi gjort Biltema, Maxi och XXL, haft en playdate, instruerat ett pass bodypump och ett pass spinning, gått två långa hundpromenader, övat läsning och tvättat två ton tvätt. 

Nu soffan och en stor portion fruktsallad med groteskt mycket grädde och russin. Löjligt gott. 

Tack livet för denna helg. Den har varit fin. Imorgon kör vi vardag igen. 

Handbollsbruttan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar