Powered By Blogger

fredag 18 december 2015

Weekend

Hej helg. Hej landet. Hej sprakande brasa. Hej läsa tidning i soffan. Hej förtränga allt jag borde göra. 

Vi gasar upp julpulsen imorgon och tar tag i sill, hyacinter och julgransbelysning. Ikväll ska jag bara njuta av att befinna mig i lugnet på landet. Och att det är nybäddat i sängen. Och att jag inte behöver ställa klockan på 05.50. I can live with that. 

För övrigt en skön avrundning på veckan när man hämtar barn på dagis och slänger ut sig "ses på måndag", och dagisfröken bara "det tror jag inte. Vi har studiedag då". Ähhhhh. Okej. 

Nån som vill hänga med en göllig femåring ett par timmar på måndag? Hon är grym på att vispa pannkakssmet och spela UNO. Och vi är familjen med sämst koll på läget. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar