Powered By Blogger

onsdag 2 december 2015

Blodig natt

Godmorgon. Eller nåt. Inatt har vi kört veckans blodbad i dubbelsängen. Mini har blött näsblod i extremt riklig mängd, och sovrummet ser mer ut som en slaktplats än som en fluffig dröm för skönhetssömn. Det skulle inte kvala in till Elle Interiör, om man säger så. Det skulle det nog förvisso inte i vanliga fall heller, det är ju få sovrum i glansiga inredningsmagasin som är kryddade med handdukar på golvet, snorpapper i fönstret och trasiga pixi-böcker... 

Rullar mot Norrköping för en heldag medieträning. Jag ska tydligen drillas i vad jag får och inte får säga till tv och tidningar, blir intressant. Innan jag stack hemifrån hann jag få fem minuters soffhäng med min stora stjärna framför julkalendern. Fem minuter av lugn puls, djupa andetag och sniffande på en 6-årings mjuka huvud. Älskar sånna små glimtar av harmoni. 

För övrigt mår jag kass av antibiotikan. Magen har skurit ihop och jag har ett konstant illamående. Inte mycket harmoni i just den delen... 

Hej torsdag. Vi kör. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar