Powered By Blogger

onsdag 9 december 2015

Planen den närmsta tiden

Godmorgon världen. Jeflar vad december är fullsmetad med saker. Vadå julefrid liksom? Kommer ju inleda jullovet med skyhögt blodtryck och kronisk halsbränna. 

Här är min kom-ihåg-lista för de närmsta dagarna. Kanske mer för min, än för er skull. Egentligen.

• köpa strumpbyxor till kvällens julfest. Ett absolut måste. Jag ska bespara mina kollegor synen av mina torra och bleka ben. Dom kan faktiskt tappa matlusten. 
• fixa luciakrona till morgondagens firande på dagis. Köper ny varenda år, skitkvalite. 
• välja tre bodypumplåtar till "jul-special-passet" på gymmet. Även träna in koreografin till dessa. 
• fixa tomteutstyrsel till söndagens luciatåg i kyrkan. Maja pratar om nån röd tyllkjol och en guldig lykta..vad är det för fel på en traditionell tomteluva? 
• betala pengar till blomsterkvasten förskollärarna ska få på julavslutningen
• fixa nåt drickbart (kanske inte mjölk eller nyponsoppa) och nåt att ha på mig på morgondagens tjejmiddag 
• OSA till barnkalaset nästa helg -alla dessa kalas. Kul, men tidskrävande.
• öva på att skriva lilla alfabetet med sexåringen -lilla "a" är svinklurigt.
• köpa kattmat -hunden äter upp den. Katten går hungrig. 
• tända andra ljuset i adventsljusstaken. Har inte kommit dit än. Och det börjar ju bli dags. Bra om det är gjort innan tredje ljuset ska fjuttas på. 
• jobba. Idag kör jag medieträning hela dagen. Filmas och utvärderas -hua. 
• träna. Annars går jag sönder. 

Happy torsdag gott folk! Nu kör vi. 

Morgonhäng med min yngsta stjärna. 4 minuter harmoni. Älskar't. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar