Powered By Blogger

tisdag 8 december 2015

Hemmasvett

Heldagsjobb i Stockholm idag och när man väl kommer hem från hufvudstaden har den käre sambon gett sig ut på egna äventyr i nån fuktig skog. 

Således var jag ensam med två barn och att dra till gymmet eller ge sig ut på en löprunda kändes icke genomförbart. 

Kroppen skrek dock "TRÄNA" och hjärnan svarade upp med att vråla "ge mig endorfiner". Så det var bara att styra upp ett pass hemmaträning. 

På med tights och bege sig ner i den något ostädade och stökiga källaren. Utrustningen till dagens pass var något spartansk. En 16 kilos kettlebell och en 5 kilos viktplatta. Och min egen kroppsvikt förstås. That's it. Men räcker faktiskt för att få ihop ett hyfsat pass. 

Och det här mina vänner är "the beautiful life of hemmaträning": 

• göra 20 armhävningar med upphopp -ett barn gastar "FÄRDIG" från övervåningen. Spurta upp för källartrappan, torka stjärt, spurta ner igen. 

• riva av tre benövningar -barn nummer två vrålar "det ringer på dörren". Rusa upp och betala en förvirrad fjortis för jultidningar vi beställde i september. Hon såg helt livrädd ut när jag flämtade fram "hur mycket pengar ska du ha". 192 kr med darrande underläpp liksom. 

• rusa ner i källaren och köra axelpress, bicepscurl och ett gäng thrusters. Barnen ryker ihop om en I-pad och jag får rusa upp och hota med att Tomten ser och hör ALLT dumt man gör i december. 

• ner och riva av resten av passet. Faktiskt utan avbrott. 

45 minuters träning, med vissa avbrott då, men ändå -det får duga. Det går att få till det om man bara vill, trots att man inte hinner till gymmet. Och om man inte vill så plockar man fram pannbenet och gör det ändå. 

Nu ska jag njuta av pepparkakor, julmust och tokladda för kvällens avsnitt av The Bachelor. Gud så smaskigt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar