Powered By Blogger

torsdag 17 december 2015

Hallen kan användas till mycket

Och när Ernst dök upp på tv:n och drog sina smöriga klyschor om julefrid fick jag fan nog. Den karln kan inte vara på riktigt. Pratar med sin Janssons frestelse som om det vore en älskad familjemedlem.  

Nej. På med träningskläder och riva av ett snabbt pass i hallen. Mobilitetsövningar, styrkeövningar och stretchövningar i en skön mix. Jag blev inte dödstrött och sjöblöt av svett, men det kändes väldigt gött i kroppen och ännu bättre i själen. 

Det bästa med hemmaträning? Man kan träna i träningskläder man annars aldrig skulle visa upp i offentliga miljöer: idag shorts inköpta på en loppis i Finspång när badkläderna var kvarglömda hemma. Tragisk passform. På överkroppen en två storlekar för liten sport-BH från 2XU. 

Ingen, mer än barn och hund, behövde störa sig på min bleka mage och orakade ben. Jag tyckte iofs att Ernst Kirchsteiger kastade skeptiska blickar på mig från tv:n. Men det skiter jag högaktningsfullt i.

 Schnygg-brallan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar