Powered By Blogger

söndag 20 december 2015

Trumkår

När man vaknar klockan 04.15 av att arméns trumkår har flyttat in bakom pannloben vet man att hetsdricka Treo är ett absolut måste. Så, upp och ta en dubbel shot brustablett och sen sova i ytterligare 1,5 timme. Men hjälpte cocktailen? Nope. Trumslagarna fortsätter sin konsert. Orka. 

Drog i mig en frukost med konstruerad julkänsla. Fördigskivad julskinka på knäckemacka och julblus på överkroppen. Googlade samtidigt i lätt panik på julklappar som måste inhandlas och recept på bröd som ska bakas. Varför är det samma sak varje år. Jag. Måste. Lära. Mig. Nästa år. Nästa år händer det. Jag kommer vara klar med allt julbestyr i mitten av november. Så det så. 

Studiedag för lilltrollet och mina älskade päron rycker in i några timmar, medan Patric drillar PT-kunder och styr upp sin business. Ett barn blev dock två, eftersom Maja fick veckans psykbryt när hon hörde att Moa skulle få hänga hos mormor och morfar och hon skulle tvingas gå till fritids?!?! ORÄTTVIST. 

Norrköping hägrar. Näst sista gången för i år. Nedräkning. The final countdown. 

Det där med att fixa frippan har jag lagt ner. Tar upp det 2016. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar