Powered By Blogger

onsdag 23 december 2015

Grötigt

Stoppa pressarna! Jag har, för första gången i mitt 37-åriga liv, kokat risgrynsgröt! Herregud: vuxenpoäng deluxe. Jag har liksom trott att det bara går att köpa risgrynsgröt på plastkorv i kyldisken på Ica, men nu vet jag alltså bättre. Och bra blev den också,Gud jag är så imponerad av mig själv! 

Jag har dessutom; huggit en gran (med yxa och allt) slagit in 23 julklappar, panikhandlat julmat på Ica, Willys och Coop, bakat två frukt- och nötlimpor, roddat en liten skrutt med öroninflammation och löpt intervaller i lerig skogsbacke. Julklapparna var den tyngsta biten, intervallerna den klart lättaste. 

Fan, vad man får gasa och köra på högsta växeln så här kvällen före julafton, när man effektivt förträngt alla måsten tidigare. Julefriden infinner sig kanske imorgon. Om vi har tur. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar