Powered By Blogger

söndag 6 december 2015

Lets dance

En söndag utan onödiga pauser, om en säger't. 

Idag var det nämligen avslutning för Funky kids och Bliss, barndansgrupperna som körs på min käre sambos gym. Det är ett stort gäng kids som dansar och det blev således två shower, en på förmiddagen och en på eftermiddagen. 

Det här är en riktig familjeangelägenhet -Mormor och morfar styr upp fiskedamm, Patric är konferencier och sköter allt praktiskt, Maja dansar i showen, jag säljer entrébiljetter, följer med kissnödiga dansare på toa och torkar upp utspilld saft och Mini röjer runt och är överallt. 

Det blev två riktigt lyckade föreställningar och barnen är så jädra duktiga -det är ju få saker som är så gulligt som kids som vickar på höfterna och går in för det stenhårt. Idag dansade även min käre sambo lite streetdance på scenen. Han har varit en grym dansare och även som stel 43 åring levererar han. Ränderna går aldrig ur! 

Jag har även hunnit skjutsa Mini till kalas hos kompisen Alva. Ett kalas med jultema som enligt uppgift var "as-as-as-kul". Jag har dessutom instruerat en pumpklass och gått en långpromenad med vovven i huset. 

Nu, klockan 21.24 landar mina trötta små skinkhalvor i soffan för första gången idag. Som jag ska njuta. 

En sambo och fyra danslärare -grymma! 

Tomtekalas-brudar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar