Powered By Blogger

måndag 28 december 2015

Okopplat

Idag skulle vi tydligen spårträna vovven. Jag hade ingen aning om vad detta innebar i praktiken, men det blev jag snart varse. Spårträningen, som ägde rum i Vidingsjö motionscentrum, innebar nämligen att jag skulle dra en avhuggen vildsvinssvans, som satt fast i ett långt rep, bakom mig. Och på så vis lägga ut doftspår som vovven skulle sniffa upp.  

Det kändes ju fullt normalt att gå runt i planlösa cirklar med en vildsvinssvans i koppel. Jag såg hur dom korvgrillande familjerna och powerwalkande paren höjde på ögonbrynen och troligtvis viskade saker i stil med "herregud, ser ni den där tragiska kvinnan i för stora termobyxor, hon går runt med barnens döda hamster i ett koppel och verkar helt förvirrad, cirklar omkring helt planlöst. Ska vi ringa psyket Göran? Det kan inte stå rätt till". Jo, jo. Så tänkte dom garanterat. 

Men om ni undrar så gick spårningen fint för hunden i fråga. Och psyket har inte hört av sig. Än. 

Svans. Eller hamster. Nåt i koppel iallafall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar