Powered By Blogger

söndag 27 december 2015

Rea och ris

En typiskt bra mellandag! Sovmorgon till 08.45, vaknade i fel säng och har kliat en del koppor inatt, men på det stora hela en rätt ok natt. 

Lugn frulle framför tv:n och sen ner på stan med mein mutter. Mamma och jag är bästa teamet när det kommer till shopping. Effektiva, strukturerade och fattar snabba beslut -vi ägnar ytterst lite tid åt velande, tvekande och planlös strosning. 

Fin-fina reafynd gjordes idag. En jobbkavaj, en jobbklänning, kompressionstights med 70% rabatt, träningskläder åt kidsen och ett gäng träningslinnen åt mig. Lite business. Mycket träning. Vore fint om jag kunde jobba i tights och linne, eftersom min garderob är välsorterad på just den fronten. 

Vi hann även sippa latte och prata om livet på Waynes coffe. Hon är fin min mamma. Och klok. Och omtänksam. Och jag är väldigt lyckligt lottad. 

Hem och iväg med hela familjen till gymmet. Kidsen körde radiostyrd bil i spinningsalen och jag instruerade bodypump. Full klass och fantastiska kunder. Säger det igen, jag har bästa extraknäcket ever! 

Vidare till Ming express för att plocka upp lite käk. Hem och slafsa nudlar, kyckling och räkor i soffan framför "Dumma mig". Dyka ner i Alladdin-asken igen och trycka en näve skumtomtar. Hey -julen är långt ifrån slut. Sockernivån måste faktiskt hållas konstant. 

Orosmolnet: förkylning is comming up. Knarkar nässpray och har lock för bägge öronen. Orkar inte. Vi har nog med sjuklingar under detta tak. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar