Powered By Blogger

tisdag 1 september 2015

Ingen vidare start

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen; det är nåt med tisdagar jag inte gillar. 

Imorse blev jag väckt 05.20 av att Maja rusar in i sovrummet och säger "det rinner vatten mamma". Ähhhh. Jo, jag hörde ju att det ösregnade ute, men det hon syftade på var vattenläckan som uppstått vid vår öppna spis. Det är tydligen nån spricka i skorstenen och när det regnar transformeras vardagsrumsgolvet numera till en vattenpöl modell stor. Hurra. Bara att baxa upp burkar, kastruller och andra kärl, en lagom kreativ uppgift vid 05-hugget. 

Vidare och lämna kids på skola/förskola, bara för att upptäcka att min käre sambo dragit iväg med bilen där alla barnens regnkläder och stövlar låg. Hurra. Igen. 

Ilfart till US för röntgen av magen och misstänkt gallsten. Parkeringskaos rådde och jag var otäckt nära att peka finger åt en förvirrad pensionär i rostig Ford, men jag samlade ihop mig... 

In och hoppa i universums fulaste rock. Okej, man behöver ju inte vara en hot chick när man ska kolla gallvägarna, men den här outfiten gör ju att man känner sig sjukare än man egentligen är. Det ser ju fan ut som man blir insvept i nåt gammalt duschdraperi... 

Stressa till Linghem, bara för att inse att pendeln var försenad. Där och då ville jag brista ut i bittra tårar och klagosång, men det hade ju knappast hjälpt. Fick således köra bil till Norrköping och leta parkering i typ 37 minuter. 

Men, jag åt iallafall kommunens godaste sallad till lunch. Dessutom i trevligt sällskap. 

Nu mot 1,5 timmes rafflande föräldramöte. Yihaaaaa! Imorgon är det onsdag. En annan dag. En bättre dag. Just sayin. 

Snyggt. Jättesnyggt. 

Gott. Jättegott. 

2 kommentarer:

  1. Oj! Hur gick det med magen, hittade de nåt grus?
    Har du mycket och ofta ont?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fortfarande oklart om läkaren gjorde några fynd i mina vindlande gallgångar. Bilderna ska tydligen detaljgranskas och svar lämnas denna vecka. Jag har ont i perioder. Ofta nattetid och alltid samma skarpa smärta under höger revbensbåge. Störigt!

      Radera