Powered By Blogger

fredag 18 september 2015

Olika typer av fys

Barnen körde eftermiddagsfys i motorikbanan uppe vid skolgården igår. Glada tjut, lagom kluriga utmaningar och svettiga pannor. Rörelseglädje in it's best! Att det dessutom var sommarvärme i luften gjorde ju inte saken sämre för morsan som stod bredvid och hejade på! 


Själv fick jag kvällsfysa på min käre sambos "STARK-pass". Ett pass med tunga och effektiva basövningar för hela kroppen. Puh. Jag levererade inte svinmånga spontana glädjetjut. 

Min andra hälft är en formidabel instruktör och slavdrivare av rang och man kan inte låta bli att hata honom under passet. Vi hoppade i laxtrappor, piskade rep och släpade tunga vikter. Ivrigt påhejade av sambo och barn. Min rygg är ett kapitel för sig idag. Träningsvärk deluxe. 

H to the E to the L to the G! Vi går mot helg! Bara att samla ihop sig och först prestera stordåd denna fredag! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar