Powered By Blogger

tisdag 15 september 2015

Nytt språk. Nytt land.

Idag fick jag ett mail med en inbjudan om att föreläsa på en konferens i Lausanne. Lite oväntat, men väldigt roligt. Förstås. 

Parollen dom vill att jag ska tala under är: "Taking care of relationship child-parent: a recidivism prevention axe". Japp. Så är det visst tänkt. 

Min första fråga var; vart fasen ligger Lausanne? Jag var uppenbarligen lite loj och ofokuserad på geografilektionerna i högstadiet... Efter en Google-slagning har jag insett att det är beläget i Schweiz. Och det såg ytterst trevligt ut. Lite som en sagostad. Jag skulle liksom inte bli förvånad om Hans och Greta eller Bröderna Grimm bodde i nåt av husen.

Fråga 2: kan man ta en intensivkurs i "engelska för kritiska konferensdeltagare" på typ ABF? Jesus Christ -detta uppdrag kräver ju lite mer än semesterengelskan man slänger sig med på Kanarieöarna.. 

Hmm. To be continued. 

Så här ska det se ut enligt Google! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar