Powered By Blogger

onsdag 30 september 2015

Dusch-lyx

Kuskat på kvällståget ner till Malmö. Åkte baklänges och läste jobbdokument samtidigt och blev galet illamående. Det var så himla nära att jag fick lägga en pizza på perrongen i Alvesta, men nöjde mig med tio djupa andetag. Tack och lov. Att en av medpassagerarna badat i "Axe Africa" och hela kupén doftade kryddig savann gjorde ju inte upplevelsen mer angenäm. Puh. 

Väl framme i Malmö fick jag veta att jag blivit uppgraderad -till ett helt ordinärt dubbelrum dock utrustat med bide. Stjärt-dusch typ. Trodde denna företeelse var utrotad sedan 70-talet, men ack vad jag bedrog mig. De spontana jubelropen över uppgraderingen uteblev. Så att säga. 

Nu ska jag se Bonde söker fru och gå igenom min föreläsning. Och eventuellt toppa med ett bide-bad. Eller inte. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar