Powered By Blogger

söndag 20 september 2015

Sweet sunday

Söndag. Sköna söndag. Hängt i höstsolen på landet. Lyssnat på P3-dokumentär, käkat våfflor med grädde och färska blåbär och druckit kaffe. Softat. Patric gav sig ut och plockade tio liter blåbär till (han plockade åtta liter igår). Jag blir sjukt impad av hans bärplockar-pannben, själv ger jag upp efter 2 dl. 

Det var tungt att lämna landet idag. Hade mer än gärna hängt kvar ett par dagar till... Tur att jag skulle hem och instruera dubbelpass på gymet, det gör mig alltid lycklig. Och trött. 

Mini har tappat tand nummer två och nu måste jag länsa något av barnens spargris för att tandfen ska kunna göra sitt jobb. Det där med kontanter är inget familjen Sjödin-Svensson jobbar med... 

Men först rabarberkräm. Jag älskar att min sambo är värsta husmodern. Hemkokt kräm -har nån gjort det sen 1968 liksom? Gott hursomhelst! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar