Powered By Blogger

onsdag 9 september 2015

Katastrof

Den där känslan när tiden absolut inte räcker till. Jobba, instruera pass, natta barn, tvätta, packa för tjänsteresa, förbereda en PowerPoint-presentation, hitta danskläder åt barnen och dammsuga köksgolvet i lätt panik. 

Vårt hem. Stökigt är liksom bara förnamnet och jag vet inte i vilken ände jag ska börja. Helst av allt vill jag bara lägga mig ner och sova och helt enkelt förtränga kaoset. Och när jag vaknar upp imorgon bitti har något RUT-människa varit här och sanerat köksbordet från lasagnefläckar, skurat badrumskaklet tills det blänker och rensat bort sju ton leksaker. Like thats gonna happen...

Jag tänkte passa på att visa upp ett stilleben som just nu pryder vår hallbyrå. En skön mix, som ni ser, en trollstav, en jaktkeps, en teckning, ett ruttet päron och ett par rådjurshorn. Ni fattar grejen, det ser ut som ett katastrofområde. Och då menar jag inte bara på hallbyrån. 

Min klocka ringer 05.00, så glöm att jag tar tag i kaoset nu. Imorgon är en annan dag. Och då sover jag visst på hotell. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar