Powered By Blogger

torsdag 1 oktober 2015

Hejdå Skåne

Imorse krävdes det pannben. Hotellsängen var oförskämt skön, täcket lagom fluffigt och kuddarna perfekta. När klockan ringde 05.55 hade det varit väldigt lätt att trycka snooze eller ställa fram klockan en timme. Men diciplinen besegrade lättjan. Och jag vet ju hur bra jag mår efteråt. 

Jag begav mig således i arla morgontimme till hotell Savoy, systerhotellet där gymmet låg. Gym och gym förresten, -en roddmaskin, en crosstrainer, en pilatesboll och ett gäng hantlar. Rummet var marginellt större än en normalstor handikapptoalett. Tycker dock att jag fick ihop ett rätt skapligt pass trots det snäva utbudet. Roddmaskinen är en ny bästis. 

Dusch, äggröra, stryka blus, hinka kaffe, föna hår och sluta upp med min kollega i lobbyn -och så vidare mot dagens jobbuppdrag. Som gick riktigt bra. Viktig och givande tillställning! 

Halvspringa till stationen, bara för att inse att tåget är en dryg timme försenat. Svära högt över SJ, förbanna signalfel och förstås bli extremt kissnödig. Orka! 

Imorgon åker jag till Stockholm kl 06.10. Se till att leverera då SJ. Annars bryter jag ihop. På riktigt. 

Hejdå Skåne. Ses snart igen! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar