Powered By Blogger

tisdag 11 augusti 2015

Stulen!!

Åh dessa ljuvliga morgnar när allt går åt käpprätt åt skogen. Jag skulle, lagom stressad, kasta mig iväg på min vita Cresent, med sikte på Centralstationen för vidare avfärd mot Stockholm och jobbmöten. 

Det hade väl inte inneburit några direkta problem om det inte varit för att någon, under natten, varit inne och stulit min låsta cykel i vår trädgård. Seriöst. Jag orkar inte. Försäkringsbolag, självrisker och jadda jadda, jag har fullt upp med annat. 

Helst av allt ville jag lägga mig ner i fosterställning och gråta en skvätt, men det gick ju inte för sig eftersom tåget gick tjugo minuter senare. 

Jag hoppas kedjan går av i en brant backe och att växlarna kärvar mer än nånsin. Fina lilla Cresent, RIP! 


5 kommentarer:

  1. Åååh!! Så tråkigt!! Den här stan alltså! Cyklar är som en förbrukningsvaror.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know, ingen ide att fästa sig för mycket vid sina hojar:-(

      Radera
  2. Åååh!! Så tråkigt!! Den här stan alltså! Cyklar är som förbrukningsvaror.

    SvaraRadera
  3. Gu så tråkigt. Arg man blir. Puss Sofia

    SvaraRadera