Powered By Blogger

söndag 16 augusti 2015

Egentid

Kidsen har varit hos mormor och morfar i helgen och dom har verkligen haft ett fylligt och välplanerat schema för vistelsen. 

Dom har bland annat gjort en utflykt till Tåkern, där det har håvats fjäril och bärfis, haft tacomiddag med moster och morbror och sett Pettsson och Findus-teater. Teatern drog inte igång förrän klockan 16.00 idag, vilket föranledde att jag fick några ograverade timmar helt för mig själv. Dagen efter en brakfest är det lyx. Riktig lyx. 

Nåväl. Så här slog jag ihjäl min dyrbara egentid: Hem och hoppa i mysbrallorna. 15 sekunder senare kraschade jag i soffan. 1,5 liter iskall cola zero kompletterades med rostade mackor med ost, oförsvarliga mängder Bregott och marmelad. En lunch som verkligen kammar fullt pott på nyttighetsskalan.  Och lyckan visste ju inga gränser när jag kunde välja mellan Dirty Dancing 2 och The Bachelor på tv. Som jag njöt. 

Efter någon timme började dock rastlösheten sätta in. Jag har troligtvis någon odiagnostiserad bokstavskombination som ger mig myror i träningsbrallan, men att träna dagen efter fest går fetbort för mig. En promenad i snigeltempo fick det bli istället.

Således 7,5 kilometer runt Stångån. Solen sken otäckt skarpt, skoskavet kom som ett brev på posten och jag måste erkänna att det kändes av att jag drack annat än vatten och Pommac igår... Men rastlösheten försvann iallafall. 

Nu ser jag avsnitt nummer tre av Pet shops. Kidsen älskar't, me not so much. Men vad gör man inte för att barnen ska vara lugna och glada? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar