Powered By Blogger

måndag 24 augusti 2015

Måndagsbestyr

Efter glammiga bröllopsfester med champagne och andra lyxigheter så är man nu tillbaka och harvar i vardagsträsket. Bränd falukorv och potatismos. Piggar upp vilken måndag som helst. Husmorspoäng till mig eftersom det inte är pulvermos. Det hade det faktiskt kunnat vara en trött måndag. 

Förutom att svänga ihop smaksensationer vid spisen har jag: 
• tagit en kvällspromenad med en saknad vän. Måste ses oftare! 
• köpt en begagnad Monark av en något suspekt man. Fan ta den som vågar stjäla den! 
• bakat ett stenåldersbröd. Jag kammar hem feta husmorspoäng idag alltså. Typ två liter frön och nötter -magen lär få jobba. 
• planerat klädseln inför morgondagens skolfotografering. "Jag vill se ut som en lakritsbit mamma, helsvart". Ok. 

Nej. Nu ska jag sova. Jag är ett vrak. En spillra. En slamsa. 37 år enligt passet. Känner mig dock som 77. Lite skönhetssömn på det och jag vaknar som en rosig 27-åring! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar