Powered By Blogger

tisdag 11 augusti 2015

Planering för love

Alltså, det är bråda dagar för Stina Sjödin nu. Inte nog med att det är ett tvärt uppvaknande att börja jobba igen, det ska även klaras av två bröllop de nästkommande helgerna. Kul, oerhört kul, men lite hektiskt! 

På bröllop nummer 1, som går av stapeln i Loftahammar, ska jag och min käre vän Cissie sjunga i kyrkan. Detta är förknippat med viss prestationsångest, då jag helst sjunger kareoke på murriga danshak/Finlandsfärjor. Kyrkan känns mer sakral och inte så mycket Viking Line. Tur att Cissie är rutinerad. Och pedagogisk. Hon har definitivt en lugnande och peppande inverkan på mitt psyke. 

På bröllop nummer två, som genomförs i Göteborg, har jag fått äran att vara toastmadam. Oerhört kul och hedrande förstås, men viss prestationsångest kopplas även till detta. Jag måste ha stenkoll på talordning, nödutgångar, toaletter, menyn och rökpauser. Helt enkelt lägga ett väloljat schema och se till att kvällen flyter. Jag träffar brudparet på torsdagkväll och lägger planen gemensamt. Känns tryggt och bra! 

Förutom planering och uppstyrning av ovanstående måste jag även: 
• skaffa en snygg solbränna (på tre dagar, när jag dessutom jobbar, HELP!) 
• lära mig gå värdigt i högklackat 
• bestämma mig för vilken klänning jag ska ha när
• fixa bröllopspresent 
• ha ett snack med frissan
• få tillbaka formen på mina ögonbryn
• hitta min mulberry-väska (stulen? Borttappad? Ringa Saida?) 

Ja, ja. Allt löser sig! Kärleken spirar och det är ju fantastiskt!!! 

I övrigt har min skoltjej blivit kittad med superfina gympakläder och skor. Skolidrott nu, men dusch och ombyte. Det är stort! Tack världens snällaste mormor och morfar! 



1 kommentar:

  1. På min lista står: köp brun utan sol och bröllopspresent. Fick tips av en kund idag att Åhléns egna bus ska vara riktigt bra och prisvärd. Ett hett tips i stressade tider som dessa 😊

    SvaraRadera