Powered By Blogger

tisdag 4 augusti 2015

Extra glad

Idag är jag extra glad över; 

• att vi kämpade och slet med grus, plattor och sand på vår uppfart och inte hade ihjäl varandra under processen. Tvärt om faktisk, vi var som Super-Trion (alla småbarnsföräldrar fattar) "vad funkar bäst -teamwork! Vad funkar bäst -teamwork". Patric arbetsledde, jag lydde.  Fan, jag gillar sånt där tungt kroppsarbete, slita med skottkärror, bära betongplattor och skyffla singel. Har jag valt fel bransch? Blåställ nästa? 

• att jag och kidsen stötte på familjen Stål i hoppborgen vid Max och att jag fick en spontan halvtimme med mamman i Stål-familjen. Alldeles för länge sedan, härligt att ses! 

• att jag dessutom stötte på en av mina allra käraste kollegor på badplatsen i Johannelund gjorde mig själaglad. Vi brukar ses så gott som varje dag, nu har vi inte setts på 4,5 vecka. Jag fick min Carro-abstinens lite stillad. Gött! 

• att jag tog mig och kragen och gav mig ut och kvällslöpte. Kroppen var osugen. Hjärnan och psyket behövde det. Mycket. Under denna löptur planerade jag bröllopstal och toastmadamuppdrag och kläckte flera kreativa idéer. Min hjärna funkar helt klart som bäst under löpning, jag måste nog springa oftare!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar