Powered By Blogger

måndag 3 augusti 2015

Avklätt

But hello summer! Typ första gången denna sommar jag fick riktigt sommarfeeling, ni vet sådär att det bränner i skinnet och svetten rinner mellan bröna. Gött. Men lite sent. Min hjärna har i stort sett kopplat över till tankar på lammullströjor, höstkängor och rimfrost. Men okej, vi kan köra sommar en vecka till. Jag accepterar. 

Kottarna och jag packade badväskan och drog till Linghem imorse. Och där träffade vi ju på halva Linköping. Alltså det är något som känns aningen märkligt med att stå och kallprata med tidigare kollegor, gamla hugg från gymnasietiden och grannar, snudd på naken. Två små tygbitar som täcker det mest väsentliga, i övrigt butnaked. 

Jag är inte superpryd, men jag kan villigt erkänna att jag inte direkt njuter av att stå och diskutera häckklippning eller gamla chefer avklädd. När man är van att se någon i kavaj och skjorta blir speedos lite, ähhhh annorlunda. 

Som tur var träffade jag även på min kära vän Anna och henne klamrade jag mig fast vid större delen av dagen, mycket trevligt sällskap! 

Efter badet blev det träning. Instruerade bodypump på mitt favvo-hak och det var lika grymt som vanligt! Alltså dessa kunder! Dessa endorfiner! Denna glädje! Grymt grymt grymt! 

Ett lass blodpudding på det så var dagen komplett. 

Sista semestermåndagen på ett tag. Den var verkligen till belåtenhet! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar