Powered By Blogger

tisdag 18 augusti 2015

Pimpa kontoret

Jag har alltid varit kass på att göra min arbetsplats ombonad och mysig. En dator, tjugo SOU-rapporter, ett gäng remisser, mötesanteckningar och en hög kulspetspennor -that's it. 

Jag har däremot kollegor som fyller sina kontor med frodiga krukväxter, familjefotografier, hemvävda bonader och souvenirer från den senaste semesterresan, och har det mer hemtrevligt än på ett lantligt pensionat på Österlen. 

Men nu är det höst. Och nystart i mitt liv. Och jag har bestämt mig för att pimpa mitt office. Jag börjar i liten skala och sparar mina alster från träslöjden och tomatplantorna till ett senare tillfälle, men ett fotoautomatkort på mig och syrran från -97, en halvsuddig bild på Maja och ett födelsedagskort är ju ändå en början. 

Sweet Lord vad jag har blivit pysslig på äldre dar! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar