Powered By Blogger

torsdag 27 augusti 2015

Pannkakor och damm

Imorse fick jag höra att det såg ut som att jag hade skoluniform på mig när travade iväg till jobbet. Ja. Jo. Kanske. Blazer andas ju onekligen lite engelsk internatskola, men WTF, det kan även andas statlig myndighet i den fjärde storstadsregionen. För det är väl där jag bor? 


I övrigt har jag tackat av en regionchef, levererat vinblad till min syrianska frisör (som tydligen ska göra nån form av fylld dolme), levererat åtta hattar till en god vän (lång historia), ätit min pappas frasiga pannkakor och fått en remiss till kirurgen på US. 

En dag som blandat högt och lågt, stort och smått. Jag hade tänkt träna, men orkade inte. Ville hellre sitta uppkrupen i mammas och pappas soffa och prata om brorsans bröllop och lukta på dagisdammiga barn. Så fick det bli. Vila är också ett vapen. Så det så. 

 

2 kommentarer: