Powered By Blogger

torsdag 13 augusti 2015

Skoltjej

Jaha. Så var min förstfödde ett skolbarn. Vart tusan tog tiden vägen? Det var en ytterst stolt tjej som travade iväg med ryggsäck, fruktburk och välkammat hår i morse. 

Och det var stolta föräldrar som deltog i upprop, samling och första arbetspasset. Maja gillar skolgrejen. Extremt mycket. Vi får hoppas att det håller i sig i 15-20 år till... 

Min morfar ska enligt utsago ha skickat med mig visdomsorden "nu har du inte en rolig dag förrän du blir pensionär" på min första skoldag. Min morfar var klok på många sätt, men där kan jag inte hålla med. Skolan äger! Svinkul ju. Bortsett från matematiken då...

Annars då? Jobbat, instruerat en TRX-klass, träffat ett brudpar och smidit planer, handlat kattmat och ätit chili con carne. Ungefär så. 



4 kommentarer:

  1. Vänta lite nu... Vad är det för fel på matematik??!?!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig lyckats knäcka mattekoden Kicki, därför är jag inget fan! Borde nog haft dig som lärare istället, då hade jag nog lyckats bättre:-)

      Radera
  2. Min minsting tog sig själv till åk 7 på ny skola imorse. Jag behövdes inte ens. Och den stora börjar gymnasiet på måndag. STOPPA TIDEN!

    SvaraRadera