Powered By Blogger

söndag 23 augusti 2015

Kärlek, kärlek, kärlek

Sista veckorna har ju verkligen varit en orgie i romantik och kärlek, och igår fick vi uppleva ännu ett ybervackert och kärleksfullt bröllop. 

Min älskade bror gifte sig, som sagt, med sin vackra Karolina, och det var en rakt igenom fantastisk tillställning. 

Vigseln var i St:Birgittas kapell, precis nere vid vattnet i Göteborg. Och vilken vigselakt, inte ett öga var torrt. När brudgummen, helt utan förvarning, rev av Tomas Andersson Wij:s "Evighet" (Carolas version är ju mer känd, men den här är två miljoner gånger bättre) uppstod rena snyftorgien i kapellet. Så. Himla. Romantiskt. Mascaran hängde långt ner på kinderna. 

Efter vigseln åkte vi båt ut till Stora Mossudden där det var bröllopsfest och middag. Strålande sol och 25 grader varmt -Göteborgs skärgård blir nog inte vackrare än så. 

Jag hade äran att toasta tillställningen och jag bollade talare, telegramuppläsning, brudvals, tårtskärning och andra praktiska saker under kvällen. En hög och klar röst, en hyfsat hård och tydlig hand och en rätt stor portion humor är viktiga ingredienser för att få drygt 80 personer dit man vill. Och jag tycker faktiskt att uppdraget gick riktigt bra, bortsett från jäkligt ömma fötter. Nu tänker inte jag gå i högklackat på många veckor! 

Klockan 01.30 åkte båten tillbaka till Göteborg och det var allsång och gitarrspel som typ lyfte taket på båten. Brorsan är ju sjukt musikalisk och många av hans vänner är av samma kaliber. Riktigt bra ös. 

Några för få timmars sömn i en grymt skön hotell säng, en maffig hotellfrulle och sen lämnade vi Göteborg för denna gång. 

Grattis älskade Kalle och Karolina. Jag är så otroligt lycklig att just ni två har funnit varandra. Att ni kommer bli lyckliga tillsammans finns det ingen som tvivlar på. Det strålar kärlek ur varenda cell på er båda! 

Love u guys! 




Brudgumstrubadur på båten. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar