Powered By Blogger

söndag 16 augusti 2015

Bröllop och kärlek

Magiskt. Rakt igenom magiskt. Vilket fabulous-crazy-perfect-fantastic-bröllop vi har fått vara med på! 

Ni förstår själva; ett hänförande vackert brudpar, klarblå himmel och en sol som vägrade sluta lysa, en miljö som känns som man har klivit rakt in i ett avsnitt av Saltkråkan, fantastisk mat, dans till gryningen, fina tal och otroligt sköna och festglada människor. Med dessa ingredienser kan det omöjligt bli annat än en magisk tillställning. 

Vigseln var i Loftahammar kyrka och Cissie och jag var där redan klockan elva, för att bli samspelta med kantorn och för att försöka få bukt med min nasala Bengt Magnusson-pipa. Kantorn var en fantastisk kvinna och jag fick, för första gången i mitt 37-åriga liv, sjunga i mikrofon (utanför kareoke-världen alltså). 

Stort! Och rösten höll, Cissie sjöng som en Gud och jag var så glad att få vara en del av den där kärlekshyllningen. Om någon är intresserad av vad vi rev av, så lyssna in "how long will i love you" med Askil Holm på Spotify. 

Efter att Karin och Micke officiellt blivit man och hustru bar det av med båt till Rågö. Alltså detta ställe, sweet lord. Någon tappade en bit av the paradies precis här. Vackert är en underdrift! Vi inledde med champagne och snittar på bryggan och sedan blev det middag och fest i "båthuset". 

Att jag gillar mat är ju ingen hemlighet. Och denna skärgårdsbuffe som dukades upp gjorde verkligen ingen besviken. Fisk och skaldjur, pajer och sallader, rådjur, fantastiska ostar och suveränt vin (som jag möjligen drack lite väl mycket av)..... Och förstås även en sanslöst god bröllopstårta. 

Att två av brudgummens vänner extraknäcker som DJ:s var ju inte heller en nackdel, det var riktigt bra ös fram till klockan 03.00 på dansgolvet, och då menar jag alltså att även brudparets päron svängde sina lurviga rejält -inte bara kidsen (för man är ju typ ett kid när man uppnått den aktningsvärda åldern av 37...)

Krascha i sängen, sova (lite för få timmar), vakna av galande tuppar och råmande kor, ta ett morgondopp i havet, äta brunch i morgonsolen, summera gårdagen och säga tack och hej till skärgården, alla sköna bröllopsgäster och de nygifta. 

Vilken lycka att få vara med och dela denna dag med Karin och Micke. Vilken lycka att få hänga med fantastiska vänner i denna miljö. Jag är ytterst ödmjuk och otroligt tacksam för detta -det är ta mig tusan nästan så man blir sugen på att styra upp ett eget bröllop! Den som lever får se. 

Stort grattis kära brudpar! Jag är övertygad om att ert äktenskap kommer bli lika fantastiskt som ert bröllop! 





2 kommentarer:

  1. Tack för mycket trevligt bordsällskap under lördagens bröllopsmiddag Stina!! Jag tvingade på dig min del av vinet... ; ) Ta hand om dig och hoppas vår vägar möts igen! Kram Maria B

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK själv Maria! Grymt trevligt att ha ditt sällskap vid middagen, och jag hoppas verkligen att vi ses igen (och då får du dricka min del av vinet:-)) stor kram!!!

      Radera