Powered By Blogger

lördag 15 mars 2014

Plättar och bad

Herregud vilken storm det har varit i Finspångsskogarna inatt. Jag trodde vid flera tillfällen att taket skulle blåsa bort. På riktigt. Maja hade svårt att sova på grund av blåsten och tyckte det var lagom att gå upp 05:45. En lördagmorgon. Tack älskling för att du gav mig sovmorgon till 07.30 och tog morgonskiftet med tecknad film och varm oboy. Det är kärlek det. 

Annars har följande saker hunnits med denna lördag: 
• inhandlat födelsedagspresenter åt den blivande fyraåringen. Finspång är ju ingen shoppingmetropol, men en fyraåring har å andra sidan ganska modesta krav. Allt som är inslaget i papper möts av jubel.

• efter barnens önskemål hängt hela eftermiddagen i simhallen. Åkt vattenrutschbana 200 gånger, bubblat bubbelpool, tränat simning och hopp från kanten. Och imponerats av antalet svanktatueringar som finns i Finspång. 

• ätit frasiga plättar med vispgrädde och jordgubbsglass. Gudars så gott. 

Förkylningen ligger och lurar och jag tar träningsledigt och äter massor gott och kurerar mig istället. Jag lyssnar med andra ord på kroppen. Jag har äntligen blivit vuxen. Hurray! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar