Powered By Blogger

fredag 28 mars 2014

Och vi vabbar vidare...

Segaste febern ever! Barnen är ju fortfarande skruttiga små feberhögar som till och med tackar nej till glass, ostbågar och saft, och det brukar dom verkligen inte banga på i vanliga fall. Bakterier och virus: vik hädan! Nu! 

Well, well helgen är iallafall här och vi får helt enkelt ägna den åt vila och rekreation. Moa ska egentligen på kalas på Busfabriken imorgon och ett mindre världskrig lär ju bryta ut när jag ska meddela att hon inte får gå dit. Men att hon ska kuta runt bland bollhav och rutschkanor med feber och hosta är HELT uteslutet. 

Vi svängde förbi mormor en snabb sväng i eftermiddags. Kottarna gosade med henne i soffan medan jag tog en sväng till Ekholmen centrum. Detta shoppingmekka. Strosade runt på Lindex, provade en bikini och insåg att min hudfärg drar starkt mot albino. Seriöst, är någon snygg i provrumsbelysning? Dämpa lysrören, och ni lär öka försäljningen med 300%. Tips från coachen. 

Jag stod i valet och kvalet mellan träning eller vila ikväll. Kände mig trött och sliten, men knöt på mig löparskorna och kände på kroppen. 7 kilometer i kvällssolen runt Stångån klarades av, och kroppen kändes faktiskt hyfsat pigg. Skönt skönt. Man ångrar aldrig en löptur. 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar