Powered By Blogger

söndag 16 mars 2014

Endorfiner och långkok

Vi åkte hem från landet runt lunch, lämnade kottarna hos mormor och morfar och åkte hem till huset och........städade. Ja, när vi äntligen får lite egentid ägnar vi den åt att skura toan och dammsuga ryamattan. Sjukt trist, men väldigt nödvändigt. Och det är onekligen enklare att städa utan två små damer här hemma som gastar "stäng av dammsugaren" innan man ens hunnit sätta på den. Dom har någon form av obearbetad dammsugarfobi. Kan härstamma från mig:-) 

Klockan 17 var det passdags som vanligt. Jädrar vilket bra gäng som kom och körde. Det var några helt nya kunder med på passet, lite osäkra och nervösa innan vi drog igång, men dom gick därifrån med svettiga träningskläder och ett leende på läpparna. 

När jag lyckas peppa kunderna att ta i utifrån sin egen nivå och få dom att inse att dom bara tävlar mot sig själva känner jag mig nöjd, då har jag gjort mitt jobb. Idag var känslan riktigt bra. 

Nu ska jag äta långkok, ta en dusch och natta barn. Imorgon är det ny vecka och nya utmaningar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar