Powered By Blogger

torsdag 20 mars 2014

Kontroll och kalas

Busy dag! 

Först ett par timmar på jobbet, sen avbrott för att åka till BVC med Moa på en fyraårs-check. Allt gick lysande -bortsett från hörseltestet. Mitt barn förstod inte alls grejen med att sitta med feta lurar på öronen och plocka gem mellan två muggar varje gång det pep. "Jag hör ju bra mamma". Vi kommer därför att få göra om testet om en månad igen och se om det funkar bättre då. Jag är dock helt övertygad om att hon har alldeles utmärkt hörsel -jag tror bara inte hon köpte konceptet. 

Tillbaka till jobb och dagis. Jobba hårt ett par timmar och sedan hem och styra upp födelsedagsmiddag. Mormor och morfar och moster Liza och Christian var inbjudna på kalas. Moa (och Maja med för den delen) fick fantastiskt fina presenter -böcker, leksaker och kläder i stor mängd. Dom blir bortskämda dom små liven! 

Vi körde grillpremiär och slängde entrecote, biffar och korv på grillen. Hemslagen bearnaisesås och rostade rotsaker till det. Till efterrätt slevade vi i oss en marängtårta med färska jordgubbar och Dajm -sockerchock! En himla mysig kväll med mina närmaste, så glad och tacksam att dom finns i våra liv! 

Kvällen avslutades med ett snabbt pass på gymet. Patric hade glömt sin mobil där och jag passade på att träna ett snabbt pass styrka när jag åkte dit för att hämtade den. Bröst och triceps fick sig en omgång. Det är ju inte optimalt att träna med magen proppfull av kött och tårta, men känslan att få ta i är alltid skön. 

Nu soffa. Sen sova. Imorgon FREDAG! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar