Powered By Blogger

måndag 24 mars 2014

Krasslig sambo

Studiedag på dagis idag och kidsen fick mysa hos mormor och morfar medan vi slavade på våra respektive jobb. Underbart att kunna få hjälp med vardagspusslet! 

Tidigt imorgon åker jag till Stocholm för två dagars jobb. Jag har således ägnat kvällen åt att packa och att styra upp lite inför min frånvaro, dvs lagt fram matchande outfits åt barnen och packat deras danskläder. Packa är inte min sambos favoritgren och vi har båda konstaterat att det är bäst för alla om jag gör det. Det ligger i farans riktning att barnen travar iväg till dagis i pyjamas och lucianattlinne annars. Det har hänt tidigare. 

Mr P är dessutom dessvärre krasslig. Hosta och feber is in da house. Jag har precis fixat kvällsfika med semla och choklad åt honom och det gick ner. Jag hoppas det är ett tecken på att han är på tillfrisknande. Aldrig kul att åka hemifrån när det härjar sjukdom... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar