Powered By Blogger

torsdag 6 mars 2014

Kvällspromenad

Efter nattens risiga sömn har jag gått omkring som i dvala idag, känslan av att ha huvudet inbäddat i bomull ni vet. Typ som man brukar må på midsommardagen. Minus fest. 

Efter att ha hämtat mina pluttar på dagis åkte vi hem och rasade i soffan allihop. Barbie och svanprinsessan gick varm. Fy fasen. Snacka om att cementera könsrollerna. Imorgon kollar vi på Pippi Långstrump -det känns som en betydligt bättre förebild! 

Efter lite käk och häng med tjejerna fick jag tillbaka viss energi i min trötta kropp och bestämde mig för en kvällspromenad med Helena. 7 kilometer i snabb takt blev det. Vi var inte tysta en minut. PW med en god vän kan vara ett av de bästa sätten att ladda batterierna. Att vi dessutom råkar vara kollegor gör att vi även hinner avhandla en del jobbsaker som kan ligga och skava. 

Helt enkelt en väldigt skön avrundning på dagen, och klockan 21.00 var det fortfarande 6 plusgrader. Hallelulja! 

2 kommentarer:

  1. Hej!! Har helt missat att du tagit upp bloggen igen - va kul!
    Jag hade ett superlångt uppehåll runt jul och nyår men tog upp det igen. Finns nåt i den här världen som är himla kul även om jag just nu är rätt dålig på att läsa andras bloggar.
    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Hej Sara!! Uppehåll behövs ibland, jag behövde verkligen bloggledigt ett tag för att få tillbaka skrivlusten. Jag hinner tyvärr inte heller följa så många bloggar, men självklart följer jag din! Stor kram och hoppas du trivs med din nya tjänst!

    SvaraRadera