Powered By Blogger

söndag 2 mars 2014

Pass på maräng

Söndagar innebär pass. Klockan 17.00, sharp. Matplaneringen idag var katastrof. Två mackor till frukost och en bit marängtårta och två Brago-kex till lunch. Knappast mat man blir stark av. 

Hur som helst. Sockerhög och svag tog jag mig till gymet. Någon hade stulit en sladd från stereon och jag fick inte musiken att funka. En instruktörs mardröm. Träning utan musik suger. Hårt.  Just där och då ville jag lägga mig i fosterställning och gråta en skvätt, men Marcus i repan ryckte ut och löste problemet. Prisa tekniska män (och kvinnor). 

Kunderna var som vanligt helt grymma och kämpade som om det gällde livet. Jag vet inte om dom innerst inne hatar mig när jag står och gormar som en tysk general och befaller dom att göra tio burpees till. Inte omöjligt. Kämpar gör dom iallafall. 

Det var riktigt bra energi i salen idag. Om det var marängernas förtjänst är oklart, jag var träningslycklig. En bra känsla att avsluta veckan med. 

2 kommentarer:

  1. Å härlig träningsvärk fick jag, mage å lår. Bästa passet!! Tack vännen. Puss

    SvaraRadera
  2. Å härlig träningsvärk fick jag, mage å lår. Bästa passet!! Tack vännen. Puss

    SvaraRadera