Powered By Blogger

onsdag 26 mars 2014

Morgonträning och sjukdom

Jag vaknade 05.50 av att sopbilen röjde runt utanför hotellet och jag kunde omöjligt somna om. Lämpligt nog hade jag packat löparskor och träningskläder, men det blåste halv orkan och spöregnade ute, så jag fick tänka om och satsa på nån form av inomhusträning istället. 

Centralhotell, som jag bodde på, har tyvärr inget eget gym, men hotellet ligger mitt emot Nordic Light där jag har bott tidigare och tränat förut. Jag hoppades alltså på att flörta mig in där, och min plan lyckades bra. Receptionisten släppte in mig gratis och jag fick ett helt gym för mig själv. 45 minuters skön styrketräning och lite avslutande yoga. Bra start på dagen. 

Jag var tillbaka på hotellrummet innan klockan 07.00 och kunde duscha och moffa frukostbuffé i lugn och ro. Gött!

Konferens dag 2 och medan jag lär mig om riskbedömningar och hedersvåld ligger min älskade familj hemma och är sjuk. Mini har dryga 40 i feber och Maja runt 39. Jag hatar verkligen att vara hemifrån när barnen är sjuka. Vill finnas där och badda pannor, fixa saft och hålla feberheta små händer. Ikväll är jag hemma igen. Tack och lov. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar