Powered By Blogger

lördag 8 december 2012

På min barndomsgata

Idag har tjejerna och jag haft grymt tjejhäng med Sofia, Nellie och Filippa. Sofia är en av mina äldsta barndomsvänner och vi har vuxit upp på samma gata, i husen bredvid varandra. Sofia köpte för några år sedan sitt barndomshem av sina föräldrar och bor alltså i samma hus som när vi växte upp. Gud, så nostalgisk jag blir när vi ses där. Jag kastas tillbaka till barndomens somrar när vi sprang barfota på solvarm asfalt, vinterkvällar när vi med iskalla fingrar och rinnande näsor byggde snölyktor och årets första varma vårdag när fåglarna kvittrade och vi gav oss ut för att plocka den första tussilagon. Ljusa och varma minnen poppar upp när jag hänger i mina barndomskvarter, och jag hoppas att mina tjejer kommer känna samma sak när de åker förbi Skogsgatan om sådär 30 år.

Denna lördagkväll innehåller bland annat "Så mycket bättre", japansk mat och en flaska Amarone. Fint värre. Vi har dessutom besök av vår sköna polare Tomas. Grym snubbe, till vardags chefredaktör för träningstidningen STARK. Ni träningsintresserade som inte har läst den -spring och köp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar