Powered By Blogger

lördag 15 december 2012

Bara vi...

Efter lunch packade vi in oss i bilen med sikte på Finspångs simhall -tillika ett av barnens favoritställen här på jorden.

Jag misstänkte att det skulle krylla av människor där idag, men ack vad jag bedrog mig, det var typ vi och en förvirrad familj till i hela simhallen. Är alla andra och köper julklappar eller har vi missat nåt? Har Bruce Springsteen haft en gratiskonsert på torget i Finspång idag? Eller är kungafamiljen på snabbvisit i Fimpan? Anyway, Familjen Sjödin-Svensson har än så länge inte köpt en enda julklapp och jag orkar inte ens känna mig stressad över det. Barnen kommer få mängder med klappar från andra håll och Patric och jag har konstaterat att vi klarar oss rätt bra utan att ge varandra julklappar. Skönt! Jäkligt skönt. Vi lägger krutet på maten och på att umgås med folk vi gillar istället.

Simhallen var som sagt folktom och vi har kunnat röja fritt i barnpooler, vattenrutschkanor och bubbelpooler. Om det alltid var så här skulle till och med jag kunna börja gilla simhallsbesök:-) Nu blir det "Pippi på rymmen" med två simhallströtta barn i knät. Like it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar