Powered By Blogger

onsdag 26 december 2012

Annandag

Annandagen. Dagen då julmaten står en upp i halsen och bara tanken på ännu en prinskorv eller Janssons frestelse får en att starkt överväga att bli vegan och ägna resten av sitt liv åt att äta tofu och groddar. Typ.

Vad gör man då på annandagen? Jo man kan ju alltid skaka ner julmaten med lite intensiv mellandagsrea. Jag och min käre sambo lämnade kottarna hos mormor och morfar och drog ner till stan för att byta lite julklappar och eventuellt göra några mellandagsklipp. Jesus Christ vilken pärs. Jag besökte två butiker. Hemtex och Cubus. Upphetsande så det förslår. Efter att ha försökt köpa lite underkläder på Cubus, men gett upp eftersom kassakön var längre än kön till en rysk brödbutik, fick jag nog. Jag insåg att jag nog har råd att köpa panties till ordinariepris och däckade med en latte på Espresso House istället. Tydligt att jag inte var i rätt rea-mood idag.

Jag fick dock ett städryck på kvällskvisten och sanerade kidsens rum, slängde massor leksaker och gjorde plats för de nya julklapparna. Klapp på axeln Stina!



1 kommentar:

  1. Själv älskar jag julmat, brukar ta vara på sånt som blivit över, bröd etc, och steka på det, och rosta det, samt skinkan som är så fin.

    SvaraRadera