Powered By Blogger

fredag 1 juli 2016

Träning och tårar

Herregud vad livet är späckat just nu. Bloggen får lida, men så är det ibland. Ja, ja. Snart semester. Blir kanske bättring då... 

Igår sa vi tack och hejdå till världens bästa förskola. Tårarna rann på mig och hjärtat var tungt när dom varma och godhjärtade pedagogerna kramade om mig och tackade för dessa år. 

Men självklart är det inte dom, utan vi, som ska tacka. Från botten av mitt hjärta; TACK för att jag varje dag har kunnat lämna mina barn hos er, starkt förvissad om att dom är i goda händer. Tack för näsor ni har torkat, blöjor ni har bytt, lekar ni har lekt, galonbyxor ni har krånglat med och inte minst all kärlek och omtanke ni har gett våra barn. Bättre förskola går ej att finna! Jag är så tacksam över dessa år. År som för övrigt har flugit förbi med motorvägshastighet.

Utöver att gråta på gården till förskolan Parentesen hann jag även releasa bodypump 98 igår. Smockfull sal och bra tryck. Älskar mitt extraknäck! Och träningsvärken i mina piffiga små skinkhalvor är inte nådig...

Denna fredag har inletts med date på gymmet med min fina Ida. 06.30 sågs vi och rev av ett TRX/Cardio-pass. Satans jobbigt. Väldigt trevligt. Och alltid lika gött att vara färdigtränad klockan 07.30. Men skinkhalvorna jublade inte direkt över att bli manglade två dagar i rad. Hard life beeing a skinka. 

Nu har jag precis checkat ut från mitt statliga verk och i kalendern står det 4,5 veckors semester. Whoop whoop! Kom igen vädergudarna, bjud på lite sol under dessa veckor. Please! Annars då? Bjud på vila, friska familjemedlemmar och harmoni. Det är allt jag önskar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar