Powered By Blogger

söndag 10 juli 2016

Bullar och flytt

Min käre sambo har styrt kosan mot Linköping för att spränga njursten på Vrinnevi-sjukhuset imorgon och vi andra hänger kvar på Öland så länge. Nu verkar det dock som att stenen kissades ut på en grusväg utanför Åtvidaberg på vägen hem, så det återstår att se om det blir nån sprängning. Snacka om ödets ironi.

Mina kära päron anslöt till Öland idag, och jag och kidsen flyttade tillfälligt från husvagnen till Ekerum golfresort, där dom bor. Grymt fin lägenhet! Och här är det mer ärtgröna chinos och rutiga slipovers på grannarna än foppatofflor och leggings. Varje ställe har sin dresscode... 

Vi käkade lunch på pensionat Strandhagen i Stora Rör och vid bordet bredvid oss satt självaste Börje Salming och slevade fisksoppa. Kändis-spotting på nära håll. Han såg ut att vara vid god vigör käre Börje. Och lunchen var för övrigt superb. 

Efter lunchen inhandlades surdegsbullar på Mormors bageri. Massor kardemumma, massor socker, massor smör. Kom till bullhimlen. Satan så gott! 

Sist jag kollade efter blev man dock inte snabb och stark av att enbart äta surdegsbullar och jag gav mig därför ut och löpte 7,5 kilometer ikväll. Fin runda. Starka ben. Bra tempo. Det kan definitivt ha varit bullens förtjänst. Note to self: ät mer bullar. Det är bra bränsle. 

Och lavendeln är värdig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar