Powered By Blogger

tisdag 26 juli 2016

Stoppa undan och minnas

Österlen. Vilket svårslaget ställe på jorden. Jag är förälskad. På riktigt. 

Igår hade vi spontandate med Familjen Ståhl från Linköping. Vi drog i oss en rejäl finfika på Olof Viktors inledningsvis. Sweet Lord vilket fika sen. Morotskakan och citronpajen medförde att smaklökarna gjorde pigga volter av lycka. Åk dit om ni har vägarna neråt landet! 

Efter fikastopp blev det bad och sol i Mälarhusen. Ungarna flög drake och byggde sandslott och vi vuxna jagade flygande strandmadrasser och drack kaffe, sämre kan man ha det! 

Hem till vår gård igen där eftermiddagens träningsläger styrdes upp. Min käre sambo och svägerska drog ut på racerhojarna, brorsan och jag drog till ett närliggande naturreservat och löpte 7 km och lite senare drog min svåger och pappa ut på nästa racerrunda och syrran och jag toppade med hund- och barnvagnspromenad. Alla nöjda och mjölksyrestinna. 

Dricka aperol spritz, grilla älgstek med hemslagen bea, potatisgratäng och färsk sparris. Sitta utomhus och surra tills mörkret smög sig in över sädesfält och skånsk mark. 

En dag att gömma i minnet och plocka fram en regntung novembertisdag. Love it! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar