Powered By Blogger

torsdag 14 juli 2016

Häng och spring

Godmorrrrrron världen. Godmorrrrrron Öland. Godmorrrrron blå himmel. Godmorrrrron svettig husvagn. 

Jag blev väckt av Maja vid halv åtta som kom snörvlande och lät meddela "jag känner mig sjuk mamma". Halsont och misstänkt feber. Det är hårt med semester. Bad fem timmar om dagen tar ut sin rätt. Vi får se vart detta tar vägen. 

Eftersom jag ändå var vaken knöt jag på mig löparskorna och tog med mig ryssen på en morgonrunda. Sju kilometer i morgonsol, längs hav och över gröna golfbanor. Det gick inte fort. Morgonlöpning gör sällan det för mig, men det var skönt. Lite som ett yogapass -harmonisk själ, lätt svettig panna och rytmiskt trummande ben mot mjukt underlag. 

Gårdagen var förövrigt väldigt bra. Kusinerna Elin och Tindra kom till campingen på kvällskvisten och hälsade på. Det badades i timmar, grillades burgare och hängdes runt i lekparker och hoppborgar. Ungarna älskar detta -både camping och kusinhäng. Lyckan är gjord! 

Nähä. Frukost och dusch. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar