Powered By Blogger

lördag 23 juli 2016

På rull

Vi hade ambitionen att lämna Linköping med packad bil och glada barn klockan 09.00. Sharp. Klockan 12.10 rullade vi ut från tomten. Jorå. 

Och tyvärr är det läget inte bra för mig. Alls. Jag blir galen. Får horn i pannan och Östergötlands högsta blodtryck av sega starter. Jag har med mig sen modersmjölken att har man bestämt en tid, så gäller den. Planering och diciplin typ. Så gick det till på Grindstugevägen 52. 

Men min käre sambo behövde jobba lite, teckna avtal med nya PT-kunder, fixa  fakturor och posta brev. Hunden skulle rastas. Matsäck packas. Sängkläder vikas. Golv dammsugas. Bilar saneras. Cyklop letas fram. Och så vidare. Vi hade helt enkelt varit överdrivet optimistiska i vår tidsplanering. Och egentligen spelar det ingen roll. Vi kommer fram när vi gör liksom. 

Och nu rullar vi. Och har, efter diverse kiss-, bajs-, tank- och glasstopp, även hunnit smäcka en lunch på Max i Ljungby. 

Halleluja för Wi-fi i bilen. Halleluja för hörlurar. Halleluja för två I-pads och diverse tilltugg i baksätet. That's how we're rollin. 

Bemärk blicken -som ett stressat rådjur. Och även i de mest stressade situationer finns det alltid tid för en selfie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar