Powered By Blogger

lördag 2 juli 2016

Lite sport. Mycket käk.


Trots regn och mögligt semesterväder har detta varit en utomordentligt fin lördag. 

Inledde dagen med att vakna 07.30. Resten av familjen sov till strax efter 09.00 och jag hann styra upp finfrulle åt hela högen. Surdegsbröd, kaffe, ägg, bigarråer, ost, chokladmjölk och så vidare. Frukost är lätt mitt favoritmål. Fick jag bara äta en gång varje dag skulle jag välja frukost. Tveklöst. 

Vi trotsade regnet och drog och spelade tennis. Premiär för vissa i familjen. En med njursten, en med en ond axel och två pigga ungar gjorde att det blev en hyfsad jämn tillställning. Ungarna var ju sjukt mycket bättre än jag... Bollsport är inte min kopp the. Maja däremot har svinbra bollkoll. 

Hem och styra middag för besök av familjen Engelbrektsson. Grilla älg, käka potatisgratäng och bea. Och till efterrätt levererade gästerna grymma svenska jordgubbar och glass från Stavsätter gårdsmejeri. Nice! Och alltid lika trevligt att hänga med dessa vänner. Barnen lekte superbra och vi vuxna kunde ägna oss åt att sippa rödvin, diskutera Italien, semesterläsning och träning. Lovely! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar